Het Wilhelmietenmuseum slechts tot eind september geopend

Nog tot eind september 2024 is de tentoonstelling Bloemenpracht te zien met daarin een mooi overzicht van de bloemstillevens van broeder Cornelis Diepstraten (1903-1976). Het werk van de broeder hangt naast de levendige aquarellen van Pieter Briels (Eindhoven), de kleurrijke schilderijen van Mieke Aarsen-Antens (Oud Gastel) en de verassende foto’s van Fred Severin (Huijbergen). In de tentoonstelling wordt ook ingegaan op het gebruik van bloemmotieven in liturgische kleding, religieuze boeken en beeldhouwkunst.

In de tentoonstelling 170 Jaar Broeders van Huijbergen vertellen de tweeëntwintig broeders een persoonlijk verhaal aan de hand van een zelf gekozen voorwerp. Speciaal voor dit jubileum en deze tentoonstelling fotografeerde Rudy Jansen uit Hoogerheide hen. De fotosessie resulteerde in een serie treffende portretten, waarin het heden en verleden samensmelten.

Combineer uw bezoek aan het museum met een kruidenwandeling door de tuin of een bezoek aan de kapel of de kloosterwinkel. Het Wilhelmietenmuseum is tevens geopend op zondag 15 september tijdens het Open Monumentenweekend en is alleen op die dag gratis te bezoeken. De entree voor het museum bedraagt op alle andere zondagen slechts € 4,50 per persoon voor volwassenen, voor jongeren tussen de 12 en 18 jaar is dit maar € 2,- en voor kinderen tot 12 jaar is de entree gratis.

Gemist?: Volgend jaar zal in april het museum zijn deuren weer openen!